1st time

Tuesday, October 19, 2010
Salam to reader(s) :
Peoples say there will be a ‘first time’ for everything.  Fakta itu perlu diakui. Lebih-lebih lagi untuk aku setelah ape yg berlaku pada hari Selasa yang indah ini. aha. The story begins:
Kami (aku dan beberape classmates) were just having our breakfast after PP’s class. And there were like ½ hour before a lecture on jurisprudence where I bluntly decided to skip the class and went back home. Yes, I miss my family secara nekad. Hati tak best lah. Esok, I’m going to undergo a very first operation sepanjang 22 tahun hidup didunia yg fana ini. Though it is one of minor, tetapi aku sungguh takut. Jadi I called mama and asked her favour to cook a pizza for me, it was granted. Thanks ma!
So, I took a public transportation.dan demi Allah, aku sudah tidak lama naik public transport. Aku naik bus nombor 91. Nonetheless, on my may, aku tertidur. Ntah syaitan pangkat ape ntah yg dihantar sampai tertidur2. Bila tersedar, I was stranded in the ocean of peoples rushing here and there. Alah! Aku jadi overdramatic dan exaggerating things lah. Tapi secara Sirius, tadi adalah first time aku tertidur dalam bus dan tersesat. I was in a lost world. Haha! Padahal aku kat KL kot.
Tapi apa-apa pun, aku happy setelah berjumpa mama dan deisya. Yaeh. I’m gaining my strength back. Alhamdulillah.
Dan masa nak balik, mama offered untuk drive kancil ke uiam terchenta. However, the expenses is on me. alah! Secara serius aku tak ada duit~ uwahhhh.eheh. aku memang sentiasa pokai.

__________________________________
mood : I'm talking crap. rugi je baca. haha. padan muka ;)
and I'm creating my own theory, which is silly i guess.
bila seseorg yg kite pernah rapat seems to care less (bukan careless), it doesnt mean yg dia memang tak care. I guess that is the subtle way to say : 'hey, i'm putting a border in our relationship here, for you not to encroach my space'.
hey,thanks dude.if that is the case.

8 comments:

Paan Ovrtd said...

Pengalaman is crap? No-lah. It's how we develop our living skills, that's a fact. Pengalaman tersesat sebab tertidur x pernah la. But, disesatkan orang pernah. Damn that particular jerk. Orang nak rushing, dia lagi nak took a lulzy out of me.

Si gadis bunga said...

Paan Ovrtd:
disesatkan org? physically atau mentally?
hehe.
siapelah dat particular 'jerk' eh. tersedak-sedak die dalam mimpi.
hoho ;)

Anonymous said...

my dear anis, dont ever2 skip ur class dear,. kan dh nak exam,. homaigosh!! next time jgn buat lagi wokey,. :) but i know how release u felt when u met ur mom n ur lil sis,.. :)

tak suka naik bus 91, sbb macam ala2 kotor didalam nya,. macam mana anis ayu boleh tido?? kah3

Si gadis bunga said...

kak ada :
hehe. ala, nekad sgt dah tu sampai skip kelas
agaknye itu adalah salah satu akibat ponteng kelas dokter iqbal lah, smpai tersesat2..hehe ;)

bus 91 kotor ke?
maybe semalam tak kotor smpai nyenyak sgt kite tido..
haha ;)

Syifa Alshah (wutwut) said...

dear,
samalah kite pokai kering segalanya lahh.
no duit, nothing kan?
huh.

Si gadis bunga said...

elmo gemOk:

kenapa gemOk? Haha. betollah, dah ujung-ujung sem nie memang pokai.
nak bawak kete ke U pun kene batalkan niat tu.
kalau mama sudi tanggung takpelah.
hehe.
kan?

Anonymous said...

bila seseorg yg kite pernah rapat seems to care less (bukan careless), it doesnt mean yg dia memang tak care. I guess that is the subtle way to say : 'hey, i'm putting a border in our relationship here, for you not to encroach my space'.


that is soooo true :)

"and for me not to encroach ur space"
best friends shud be more than anyone else to understand their frens' private time :)

btw tahniah mjadi all first timers. ekeke
alhamdulillah operation berjaya :)

Si gadis bunga said...

naza TIMsuria:

akak,haha. betol.kalau dah namanya best friend,dah boleh agak tanpa diberitahu. yuhuuu.

hikhik,thanks. makan mase seminggu jugak nak baik dari operation ni.
uhu~